Thursday, October 30, 2008

Analisis GU (30 Oktober 2008)

Salam semua,hari ni saya cuber pulak utk pair GU ini,,,, pair ini menjadi kegemaran saya kerana spreadnya rendah berbanding GJ dan ia mudah utk "di jinak kan"...

Ok seperti biasa dalam teknik CHAOS.. kita perlu identify rulenya supaya ianya dapat mendapatkan hasil yang berkesan...
Mari kita tgk hasil yg saya telah buat di gambar bawah berikut;

Hmmm nampaknya W1 telah valid iaitu terdapat anggulation dan previous trend adalah downtrend dan ada divergence bar...

Hmm jd kita akan buat PO Buy Stopdan Stop Loss seperti di gambar rajah di atas... Hmmm utk peringatan semua utk membuat PO dan SL mesti ambil (high CS +spread+1) utk PO dan (low CS - spread -1) utk SL.. utk fahaman semua... nilai (high+ spread+ ?) ? bergantung kepada kemahuan dan risiko yang berani diambil trader... Jika kita lihat bulatan Oren tersebut.. price tersebut menghampiri SL.... nasib baik tak kena huhuhu.,....

Ok seperti biasa,,, W2 pun telah wujud dan kita boleh pasang BS utk W3 (fractal)...

Jika ada komen,,, dr pada rakan2.. saya amat alu2 kan,....

2 comments:

WZWY said...

salam...saya keliru angulation yang tuan buat (setahu saya ialah dr bdb ke balance lines antara teeth dan jaw)dan setahu saya wiseman 2 ialah 3 bar yg sama.

Abu Sufian Abu Bakar said...

ok... anggulation sebenarnya tidak menjadi masalah sebenarnya bila saya kaji tentang sistem CHOAS ini.. jika price jauh daripada gator sudah dikira valid ( janji ada BDB )..
jd tentang anggualtion tu saya just ikut syarat sahaja... di support dgn MFI (squard)...

Ok pasal super AO tu... mmg disuruh utk ambil 3 consequece bar... saya ambil 4 consequence bar sbenarnya ambil langkah berhati2... saya mangambil keputusan utk SAO ni dgn melihat TF 1h dan MFI...hmmm saya rasa tidak ada masalah jika saudara tahu dan ikut rules nya...sudah memadai...

Terima Kasih dgn Komen saudara.. saya INSYAALLAH saya akan update dari semasa ke semasa...