Monday, November 3, 2008

sideway market entry


Salam semua,,,,, selamat pagi hari ni saya akan tunjuk kan kepada anda bagaimana nak melihat
semasa tiada aanggulation...

Gambar rajah AU tersebut adalah uptrend pada mulanya dan kemudian menjadi sideway selama 17 bar
bar,,,(hmmm dalam TF 30 min)....

oK..mari kita belajar bagimana jika tiada anggulation di sideway market

Dalam kotak besar tersebut adalah sleeping aligator,,,

Ok secara asasnya,,,, utk mencari wiseman 1 perlu lah ada angulation dan BDB...sebenarnya ada tambahan
utk mengenalpasti BDB yang amat berkesan... nanti jika ada masa saya akan ajar dengan lebih detail lagi k

Ok pada kotak kecil tu saya ada tandakan nombor pada setiap Bar

Bar 1 dan 2 adalah Bullish DB...
k
OK... utk bar nombor tiga itu adalah climbers (3-1) yang kuat iaitu.. dimana buyers lebih besar
atau menguasai pasaran...berbanding sellers....

jd kita dapat satu situasi di mana buyers sedang menguasai sideway market...

dan kita lihat,,, dia uptrend lagi.... hmmm....

dalam trading CHAOS system...ramai yang menganggapkan siistem ni sukar utk di pelajari atau
sesuatu yang mustahil dgn hanya melihat pada trend (internal side) bukan pada external view (FA)

Bagi pada pendapat saya... kedua2nya memainkan peranan penting..tetapi dgn adanya indicator FA
sekarang ni... kita boleh tumpukan pada platform masing....

hmmmm... macam biasa jika ada pendapat atau teguran... sila la komen yer....
saya akan ambil kira setiap pandangan dan teguran saudara,....

No comments: